Om op te vallen bij je doelgroep, kan je als bedrijf je huisstijl op verschillende manieren visualiseren. Denk bijvoorbeeld aan het aanbrengen van gevelreclame, het plaatsen van banieren of het beletteren van bedrijfsauto’s. Bij Drukmakers vinden we het belangrijk om onze klanten hierbij van a tot z te ontzorgen. Dit betekent dat we niet alleen het ontwerp maken, maar bijvoorbeeld ook de vergunningsaanvraag regelen! In deze blog vertellen we alles over onze aanpak.
Stap 1: Concept bedenken
Opvallende en duidelijke signing begint bij het inventariseren en het verzinnen van het concept. Anno 2020 hebben we het veel over online zichtbaarheid, maar vergeet daarbij zeker niet het belang van fysieke uitingen! De manier waarop jij jouw bedrijf offline presenteert aan de wereld, zegt veel over wie je bent. Samen met jou bekijken we bijvoorbeeld het huisstijlhandboek of bespreken we een concept dat een reclamebureau voor je gemaakt heeft. Op basis daarvan bepalen we welke middelen we gaan inzetten en welke materialen we gaan gebruiken.
Stap 2: Visualiseren
Zodra het concept bepaald is, gaan we aan de slag met de visualisatie hiervan in een digitaal ontwerp. We maken foto’s en visualiseren het ontwerp in photoshop. Hierbij houden we al zoveel mogelijk rekening met plaatselijke richtlijnen. Zo kunnen we jou een aantal voorstellen doen waaruit je gemakkelijk kunt kiezen. Het visualiseren van de ontwerpen helpt niet alleen jou bij je keuze, maar biedt ook de duidelijkheid voor de gemeente.
Stap 3: De vergunningsaanvraag
Niet iedereen realiseert zich dit, maar op het moment dat je aan de slag gaat met signing bij jouw bedrijfs- of kantoorpand, zal je meestal ook een vergunning aan moeten vragen bij de gemeente. Een dergelijke vergunningsaanvraag bestaat in sommige gevallen uit wel vijftien pagina’s en kost dus best wat tijd! Daarom nemen we dit bij Drukmakers graag uit handen.
Stap 4: Realisatie en montage
Of het nu om een banier gaat, raambestickering of gevelreclame, wij zorgen ervoor dat het gerealiseerd wordt. Wij regelen de montage, maar bijvoorbeeld ook een elektricien als dat nodig is voor het aansluiten van verlichting.
Stap 5: Service en onderhoud
Voor een optimale werking van de signing, denk bijvoorbeeld aan lichtreclame, is regelmatig ouderhoud belangrijk. Daarom kan je na de montage bij ons ook altijd terecht voor service en onderhoud. Zo weten we zeker dat jouw signing op blijft vallen!
Ben jij op zoek naar verrassende ideeën rondom signing? Neem dan contact met ons op, we denken graag met je mee!

Nieuwsbrief
Eén keer per maand een overzicht van de laatste trends, verrassende inspiratie, concrete cases en handige tools, speciaal gemaakt voor jou!
Geen spam, ooit. Beloofd. Veel plezier!